czwartek, 10 maja 2012

560. Polska

Kilka dni temu wyciągnęłam to cudo ze skrzynki. Cudo dostałam od Agatki, która dzisiaj też walczy z blogiem, jak widzę.. ;)

Dzisiaj ciekawostek nie będzie, za to będzie wiersz:
"Na Mięguszowieckiej Przełęczy" - Jerzy Żuławski

Pytasz mnie, pani, com widział tam z góry,
Z tej wśród obłoków zawrotnej przełęczy?
Widziałem w dole cichych wód lazury,
bezdenne, rąbkiem opasane tęczy,
co wyglądały jako twoje oczy,
gdy łza je - na mnie zwrócone - zamroczy.

Widziałem w dali czarodziejskie niwy,
skąpane w morzu słonecznego złota,
wyglądające, jak ów kraj szczęśliwy,
który stworzyła moich snów tęsknota,
gdzieś poza życia jawą i żałobą,
a kędy nigdy ja nie będę z tobą!

A bliżej - czarne, w mgłach przepastne turnie,
takie posępne, jako myśli moje,
co ku błękitom spiętrzają się górnie
i zaś, jak skały w toń, tak w oczy twoje
patrzą - i nań wniebowstępną drogą
wznieść się ni w głębiach zatonąć nie mogą.


Dziękuję Agatko ;*

1 komentarze:

Pasażerka pisze...

już nie walczę, już się poddałam :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...