czwartek, 19 stycznia 2012

365. Kanada

Ta piękna panorama (uwielbiam takie widoki!) przybyła do mnie z Kanady. Przez jakiś czas zastanawiałam się od kogo, bo ani podpisu, ani ID, ale po ponad 24h znalazło mi ID :) Ciesz się, bo to kartka od dzieciaków. Pierwsza kartka od dzieciaków, którą zafavowałam. Ale czy można się dziwić?
Vancouver rozwinęło się jako miasto spośród wielu innych małych przystani, baz wielorybników i osad drwali zachodniego wybrzeża Kanady. Zadecydowało o tym dogodne położenie portu i poprowadzenie linii kolejowej. Również współcześnie port jest najważniejszym miejscem i sercem całej aglomeracji. Choć miasto nie jest stolicą Kolumbii Brytyjskiej, swoje siedziby ma w nim wiele biur administracji prowincji. W lutym 2010 było gospodarzem Zimowych Igrzysk Olimpijskich. W Vancouver znajduje się 180 parków. Najsłynniejszy to Park Stanleya. Zajmuje on skrajnie zachodnią część półwyspu, na którym leży Vancouver. Jest to zarówno ostoja dzikiej przyrody, jak i ulubione miejsce rozrywki i rekreacji mieszkańców. W Vancouver znajdują się także liczne muzea: Galeria Sztuki Vancouveru, założona w 1931 r., Muzeum Morskie i planetarium, przed którym stoi ciekawa fontanna w kształcie kraba. W mieście i okolicach znajduje się wiele obiektów sportowych, w tym lodowiska, hale sportowe i wyciągi narciarskie (jak mi napisał nadawca "Our hockey team Vancouver Canucks is the BEST TEAM". Nie będziemy się spierać! Do boju!)

0 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...