piątek, 7 grudnia 2012

656. Polska

Kartka otrzymana w ramach RRa.
Międzyzdroje są ośrodkiem wypoczynkowym i turystycznym. W mieście znajduje się siedziba dyrekcji Wolińskiego Parku Narodowego. Popularną letnią imprezą rozrywkową jest organizowany corocznie Europejski Festiwal Gwiazd.
W Międzyzdrojach zauważalna jest silna antropopresja i niszczenie pasa wydm nadmorskich, będących naturalną ochroną terenów nadmorskich. Miasto jest położone nad Zatoką Pomorską, nad wąskim pasem wydm, który jest intensywnie zagospodarowany przez infrastrukturę turystyczną. W kilku miejscach grzbiet nadmorskiego wału został zabudowany przez punkty gastronomiczne i hotel Amber Baltic. W zachodniej części Międzyzdrojów na fragmencie wydmy wybudowano deptak spacerowy. Środkową część wybrzeża wydmowego pokrywają skwery i park miejski. We wschodniej części Międzyzdrojów, gdzie wybrzeże wydmowe przechodzi w klif znajduje się przystań morska. Na pas wydm wpłynęła także rozbudowa mola spacerowego
Kiedy byłam małą dziewczynką, no dobra, może nie aż tak małą.. Co prawda nosiłam dwa warkocze i beztrosko podrywałam tubylców, ale szkołę prawie skończyłam... Więc dawno temu, byłam w Międzyzdrojach. Szukaliśmy z rodzicami Promenady Gwiazd. O tym, że jesteśmy na miejscu dowiedziałam się, kiedy wyrżnęłam (no prawie) nosem o ziemię. Wtedy zauważyliśmy ślady. Moje łapki są takie same jak Ewy Błaszczyk! Ha!

0 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...