piątek, 10 września 2010

107. Chiny, Urwisko Smoczej Głowy

Gdzieś w chińskich górach mieści się to cudo. Nie wiem co to jest, bo na pocztówce są tylko pozdrowienia i chińskie znaczki, ale już poprosiłam pewnego chińskiego kolegę, aby mi powiedział, gdzie owo cudo się znajduje i cóż to jest. Jak będę wiedziała. Napiszę. tak czy owak, chciałabym to zobaczyć na własne oczy!

edit 22.11.2011
Dzisiaj, przeglądając pewną galerię, uświadomiłam sobie, że ja od dawna wiem co to jest! To kartka z Narodowego Parku Lushan, który w 1996 roku został wpisany na listę UNESCO. Matko, ale ze mnie ciamajda :) Do przyrodniczych atrakcji turystycznych w Lushan zaliczają się m.in. cieniste doliny, górskie stawy i wodospady, stare drzewa. Często odwiedzanymi miejscami są m.in. Xianren Dong (仙人洞, Jaskinia Nieśmiertelnego), Longshou Ya (龙首崖, Urwisko Smoczej Głowy) - naturalna platforma skalna nachylona nad setkami metrów pionowej przepaści (czyli to co na pocztówce!), oraz Sanbaoshu (三宝树, Trzy Zabytkowe Drzewa) - miłorząb i dwa cedry, zasadzone pięćset lat temu w pobliżu buddyjskiej świątyni. W Lushan działa także ogród botaniczny (庐山植物园, Lúshān Zhíwùyuán).

3 komentarze:

Pasażerka pisze...

dlaczego wszyscy dostają ładne kartki z Chin? czy tylko ja mam takiego pecha? :(


no, czyli świetna kartka :D

Magda pisze...

Zniewalający widoczek!

heksita pisze...

Piękna kartka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...