piątek, 13 sierpnia 2010

63. Rosja, Nizhny Novgorod

RR Cityview
Niżny Nowogród (Нижний Новгород) to duże miasto w europejskiej części Rosji, przy ujściu Oki do Wołgi. Nadawcą pocztówki jest Xenia, która mieszka w tym pięknym mieście. Napisała mi, iż budynki w porcie, pokazanym na pocztówce, w większości pochodzą z XIX wieku.
Na wikipedii przeczytałam coś takiego: "W latach 1611–1613 był punktem oporu Rosjan w walce z Polską. W 1777 roku stał się stolicą guberni, a od 1825 roku był siedzibą generała-gubernatora powołżskiego." Gubernia bowiem ostatnio spędza mi sen z powiek, gdyż właśnie na tym poległam na egzaminie z historii administracji. Miło mi, że pocztówka przypomniała o nadchodzącej dość szybko poprawce ;)

1 komentarze:

Magda pisze...

Ładna panorama.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...