sobota, 21 kwietnia 2012

539. Polska

Katowice to miasto, w którym studiowałam, do którego jeżdżę często i znajduje się "rzut beretem" od mojego miasteczka. Na pocztówce znajduje się fontanna przy rondzie gen. Jerzego Ziętka w Katowicach. Rondo z podziemiami powstało w lipcu 1965 roku. W podziemiach zaplanowano m.in. sklep galanterii luksusowej, sklep cukierniczy, sklep perfumeryjny, sklep z pamiątkami, bar kawowy, kwiaciarnię, punkt totolotka oraz karolinki, dwa kioski ruchu, cztery WC i osiem budek telefonicznych. W pierwszych latach XXI wieku zdecydowano się całkowicie przebudować rondo. Właśnie tak znalazłam informację o tym rondzie na wikipedii (klik) i jakbym czytała o innym rondzie ;) Przede wszystkim, opis jest zbyt ładny. W tle widzimy słynny katowicki spodek. Jego też mają zamiar przebudować. To właśnie tutaj w 2006 roku bawiłam się na koncercie The Prodigy :)

1 komentarze:

Laura pisze...

Obrzydliwa jest ta kartka, a raczej ta jej ramka i czcionka a ci chłopcy, jak się dobrze przyjrzysz starszym kartkom katowickim z Dikappy wszędzie się gdzieś wcisnęli, chyba łazili za fotografem.

A co do Spodka... to ja może się tam wybiorę za niecałe półtorej miesiąca na mecz naszej reprezentacji w siatkówkę, Liga Światowa będzie, już chcę być w środku :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...