środa, 30 marca 2011

202. Niemcy

Magdeburg - miasto średniowiecza, siedziba biskupstwa ewangelickiego jak i katolickiego, oraz miasto Ottona Wielkiego. Można tutaj znaleźć wiele atrakcji i zabytków, gdyż spuścizna cesarza widoczna jest wszędzie. Dodatkowo miasto to szczyci się zielonymi terenami, a najpiękniejszym miejscem może być Elbauenpark na rzece, z najwyższą wieżą drewnianą na świecie, Millenium Tower.
Na pocztówce, widnieje jeden z najsłynniejszych zabytków Magdeburga - Katedra św. Maurycego i św. Katarzyny w Magdeburgu. Dzieje katedry można poczytać tutaj gdyż jest wiele cennych informacji, a ja aż tyle miejsca nie posiadam ;) Nasi sąsiedzi mają naprawdę ciekawe miejsca, które warto zobaczyć. A jak się uda, może i niedługo zobaczę to i ja?
Wiecie, zauważyłam, że jak pocztówka nie przypadnie mi na pierwszy rzut oka, a zaczynam szukać informacji o niej (tj czego dotyczy, co przedstawia, historie), to coraz bardziej mi się podoba.
Tak też było i tym razem. Na pierwszy rzut oka niespecjalna, ale przecież gotyk i historia.. I tak, podoba mi się :)

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Podoba mi się :) Ja uwielbiam zamki, ale takie... monumentalno-staro-tajemnicze kościoły również :)

Pasażerka pisze...

a mnie się spodobała od razu. lubię takie kamienne budowle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...