poniedziałek, 21 marca 2011

197. Kazachstan

Moja pierwsza pocztówka z Kazachstanu, prywatna wymiana.
Z jednej strony niby taka sobie, ale z drugiej mi się podoba ;)

Kazachstan to państwo leżące częściowo w Europie (12% powierzchni – tereny na zachód od rzeki Emba) i częściowo w Azji, powstałe w 1991 w wyniku rozpadu Związku Radzieckiego.
Pocztówka przedstawia Biuro "KazMunayGaz" - Narodowej Kampanii Gazu w byłej stolicy - Ałmie.
Ałma Ata czy Ałmaty to główny ośrodek przemysłowy, kulturalny i naukowy Kazachstanu; Akademia Nauk, 12 wyższych uczelni, w tym uniwersytet. Miasto posiada międzynarodowy port lotniczy; kompleks sportowy Medeo, który jest najwyżej położonym lodowiskiem na świecie. Okolice miasta charakteryzują się dużą aktywnością sejsmiczną.

4 komentarze:

Petitek79 pisze...

Nie taki Kazachstan sobie wyobrażałem na pocztówkach. Ale może dlatego właśnie podoba mi się ta kartka!

Cleo-inspire pisze...

Wow! Jeszcze nie widziałam pocztówki z Kazachstanu, ale nabytek!

Adam pisze...

Tak, nabytek wielki. Ja 3 razy próbowałem umawiać się na prywatną wymianę ale nikt nie raczył odpowiedzieć. Zazdroszczę. :)

Karo pisze...

A dziewczyna do mnie sama napisała :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...