poniedziałek, 14 marca 2011

194. Polska

Pocztówkę tę dostałam od Pasażerki i Violino, z ich spotkania w Gdańsku w grudniu ubiegłego roku.
Dlaczego wcześniej jej nie wrzuciłam? Zastanawiam się, ale dzisiaj przeglądając pocztówki natrafiłam na kilka, które chciałabym pokazać.

Pocztówka przedstawia przystań przy Targu Rybnym.Tradycja Targu Rybnego w Gdańsku sięga 1343 roku kiedy to został on utworzony na mocy przywileju Wielkiego Mistrza Ludolfa Königa. Już od samego początku istnienia zaopatrywał on mieszkańców ówczesnego Gdańska w świeże ryby oraz wszelkiego rodzaju owoce morza, przy czym Krzyżacy zagwarantowali sobie pierwszeństwo w zakupie najlepszych rybich okazów. Obecnie jest to miejsce odwiedzane przede wszystkim w miesiącach letnich, szczególnie podczas Jarmarku św. Dominika, kiedy znajdują się tutaj stoiska kolekcjonerów i "pchli targ"

Dziękuję dziewczyny!

5 komentarze:

Pasażerka pisze...

widząc miniaturkę tak się właśnie zastanawiałam skąd masz tę fajną gdańską kartkę :)

Pytia pisze...

Uwielbiam żaglowce :) Piękna kartka :)

Justyna pisze...

przepiękna pocztówka, taka klimatyczna!

Cleo-inspire pisze...

Jakie piekne wydanie. Sepia nadaje niesamowitego klimatu tej pocztówce. Piekna.

Anna pisze...

Tyle razy byłam w Gdańsku, ale nigdy nie byłam na tym targu. Bardzo ładna pocztówka. Tak jak powiedziała Cleo sepia nadaje temu zdjęciu niesamowitego klimatu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...