poniedziałek, 5 września 2011

235. Czechy

Zamek na Hradczanach, (cz. Pražský hrad) to zamek w Pradze w dzielnicy Hradczany istniejący już od najstarszych dziejów Pragi, dawna siedziba królów czeskich.Można mówić "Praski zamek", można używać samego "Hradczany", a i tak każdy wie o jakie miejsce chodzi.
Nie pamiętam, czy byłam na tym zamku, jak byłam małym dziecięciem, wędrującym po Pradze, lecz niezainteresowanym tym wszystkim. A szkoda. Jedno co można powiedzieć - to monumentalny zespół budowli pałacowych, urzędowych, kościelnych, fortyfikacyjnych i mieszkalnych we wszystkich stylach architektonicznych.
Rozciąga się wokół trzech dziedzińców na powierzchni 45 hektarów. Początkowo był siedzibą czeskich książąt i królów. Od 1918 r. w Zamku Praskim rezyduje Prezydent Państwa. Wzgórze zamkowe odwiedzają tłumy a największe wrażenie na zwiedzających robi Katedra św. Wita. Wspaniały widok na Pragę rozciąga się z tarasu prawie stumetrowej Wielkiej Wieży katedry. Warto poświęcić więcej czasu na zobaczenie wszystkich miejsc i zabytków Zamku Praskiego.
Ja wiem na pewno, że następnym razem będę bardziej zainteresowana tym, gdzie obecnie przebywam ;)

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Piękna pocztówka z Pragą. Ja zawsze wolałam zamki, które leżą na odosobnieniu. Te w centrum miasta mniej mnie "fascynują", np. Królewski w Warszawie. Nie traktuję go jak zamku. Lubię te na wzgórzach i w lekkiej ruinie :D

Petitek79 pisze...

Ja już kilka razy spacerowałem po Hradczanach, ale samych wnętrz zamku nie zwiedzałem jeszcze.

Monaleasa pisze...

Przypadkiem trafiłam na tego bloga i zafascynował mnie od razu. Wspaniały pomysł przede wszystkim. Chyba przypadł mi do gustu tak bardzo, że uwielbiam podróżować a moim hobby jest zbieranie pocztówek z rożnych miejsc na świecie. Cała rodzina i wszyscy znajomi wiedzą, co mi przywieźć z wakacji a i ja sama z reguły znaczną część pieniędzy za granicą przeznaczam właśnie na pocztówki. Prowadzę również bloga o podróżach a przy okazji książkach, lecz nie wpadłam na zamieszczanie pocztówek... O kurcze, ile by tego było;)) pozdrawiam, zapraszam do mnie i oczywiście dodaję do linków, żebym mogła być na bieżąco z postami.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...