piątek, 5 listopada 2010

164. Litwa, Wilno

Jedna z najbardziej problematycznych pocztówek, jakie otrzymałam :) Tzn było złe ID i system mi dwa dni szukał id ;) Ale w końcu mogłam zarejestrować i oto jest - Wilno. Właśnie doczytałam na kartce, że jest po polsku napis "Ostra Brama" ;) Tak więc Ostra Brama to brama miejska na Starym Mieście w Wilnie, gotycka, wzniesiona w latach 1503-1514; wraz z przylegającym do niej fragmentem muru obronnego stanowi jedyną pozostałość dawnych fortyfikacji miejskich; od strony wewnętrznej bramy znajduje się kaplica Ostrobramska z obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej Królowej Korony Polskiej (Matki Boskiej Miłosierdzia), klasycystyczna, wzniesiona w 1829. Stanowi zamknięcie ulicy Aušros Vartų.
Nadawca napisał po polsku taką wiadomość "Rozumiem po polsku :) Moj brat żije w Denmark i podruzukue s poliakoj dziewczinoj :). Masz atraktivne avatarovi. bardzo. Osobe jedna strona"
I niech mi teraz ktoś powie, o co chodzi z tym ostatnim zdaniem?

1 komentarze:

Petitek79 pisze...

Kiedyś kiedyś, w podstawówce, zawsze myślałem, że bardziej okazale wygląda ta Ostra Brama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...