piątek, 7 grudnia 2012

628. Polska

Jak wspominałam, mam wieeeeelkie zaległości we wrzucaniu kartek na bloga, więc wrzucam dzisiaj hurtowo, a że sama Polska się trafia? No cóż, mam z Polski chyba najwięcej kartek ;)
Pocztówkę tę otrzymałam od Agatki (Pasażerki). Agatka mi napisała, że w budynku po lewej miała mieszkać.
Kartka przedstawia Lublin, zresztą widać, a konkretniej Stare Miasto. To historycznie najstarsza część Lublina. Od 23 lutego 2006 r. także dzielnica administracyjna Lublina, obejmująca również ogródki działkowe "Podzamcze" po wschodniej stronie al. Unii Lubelskiej.
Lublin jest jednym z najstarszych miejsc osadnictwa w Polsce. Lubelscy archeolodzy odkryli na Sławinie cmentarzyska z monumentalnymi grobowcami sprzed 5 tysięcy lat. Początki osadnictwa na terenie miasta sięgają VI w. (osada na wzgórzu Czwartek, która potem rozprzestrzeniła się na sąsiednie wzgórza). Obecnie na Wzgórzu Czwartek wznosi się kościół pw. św. Mikołaja, przypuszczalnie wybudowany w X w. z fundacji Mieszka I, w miejscu dawnej pogańskiej świątyni. Z tego okresu pochodzi drewniana budowla obronna na Wzgórzu Zamkowym, która w XII wieku zyskała miano kasztelanii.

0 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...